Toggle navigation
Primary Health Dashboard
Log in
Register
Dashboard
Home
Dashboard
Cases
Edit
Edit Case
Reference No
19-11-75611
Issue Date
07/11/2019
Created By
SHashim
Last Update
15/01/2020
Updated By
SHashim
Status
Please Select -- Status --
Completed – Contacted the requester
Completed – Did not contact the requester
Irrelevant Request
Under Investigation
Resolution Date
Type
Please Select -- Case Type --
Administrative
Legal
Proffesional
Name
Personal ID
Telephone
Email
Case Received Channel
Please Select -- Case Received Channel --
Tawasul
Social Media
Administration Office in Health Centers
Complaints Box
Other Channels
Case Description
<p>my mother is type 2 diabetes on reular oral medication . she was seen by hamad town health centre doctor and asked for blood investigation and follow up with results . she was seen by dr. sabreen on the 27th october 2019 and she started her on injection lantus at 10 pm daily fasting blood sugar for 3 days. when the patient ( my mother ) went to the pharmacy she she refused to supply her with the injection and oral medication. today when she went to receive it the pharmacist refused to supply it as the validity of the prescription is three days only !! thats was totally not my mother problem . they delay her treatment for 8 days and they refused to supply it in the end. and now she has to schedule another appointment to get new prescription which is a burden that a sick patient should not endure . incident happened on the 27th october 2019 at 3:15 pm.</p>
Category
Please Select -- Case Category --
Complaint
Enquiry
Suggestion
Appreciation
Sub Category
Loading...
-- Please select a category to show sub categories --
Section
Please Select -- Concerned Section --
Administration
Reception
Oral and Dental
Radiology
Doctors
Social Worker
Nursing
Care Unit
Medical Records
Pharmacy
Physiotherapy
Laboratory
Mother and Child Care
Priority
Please Select -- Priority --
High
Medium
Low
Admin Comments
<p>السلام عليكم و رحمة الله</p> <p>تم الاتصال بإبنة المريضه ( مقدمة الشكوى ) لأخذ ملابسات الشكوى حيث ان المريضه حضرت بتاريخ 27 الى المركز الصحي تشكي ارتفاع السكر و تم تسجيل لها ابر سكر لمدة 3 ايام مع ملاحظة و تسجيل السكر خلال هذه المده و لكن عندما راجعت الصيدليه اخبرتها الموظفه على حد قولها بأن عليها مراجعة المركز بتاريخ 3 لاستلام الادويه المزمنه الشهريه</p> <p> </p> <p>تم الاجتماع مع الموظفه المناوبه في ذلك اليوم من المحتمل ان المريضه قد وصلت للصيدليه قبل وصول وصفتها عبر الiseha </p> <p>الموظفه اوضحت ان لن تمر وصفه لديها قد سجل فيها ابر الانسولين لمدة 3 ايام خلال الفتره السابقه خصوصا ان جميع الموظفين في حال اضافة دواء جديد يتم صرفه بكميات معينه بحيث يتم توحيد موعد الاستلام بناءا على ذلك تم تنبيه الموظفه بالتروي و التواصل مع الطبيب للتحقق من عدم رغبته بتسجيل دواء معين قبل ترجيع المريض بحجة ان لا دواء له في السيستيم حسب ما ذكره المريض و مرافقه</p> <p> </p> <p>تم التواصل مع الطبيبه المسؤوله و بعد عرض الحاله عليها تم الاتفاق معها بتسجيل ابر الانسولين مره اخرى ليتم مراجعة السكر بعد اخذ الدواء في الثلاثة الايام القادمه و مراجعة الطبيب بعد الإجازه ان شاء الله</p> <p> </p> <p>تم الاتصال بإبنة المريضه مره اخرى و طلب منها مراجعة المركز لتسجيل الدواء لوالدتها و صرفه لها</p> <p> </p> <p>تم صرف الابر للمريضه و في انتظار مراجعتها للطبيبه بعد اخذ الدواء</p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p>Best Regards ,</p> <p>Zahra Mohamed</p> <p>HTHC pharmacy incharge</p> <p> </p>
Back
Delete