Toggle navigation
Primary Health Dashboard
Log in
Register
Dashboard
Home
Dashboard
Cases
Edit
Edit Case
Reference No
22-10-90069
Issue Date
12/10/2022
Created By
Hanan Rashed
Last Update
16/10/2022
Updated By
Hanan Rashed
Status
Please Select -- Status --
Completed – Contacted the requester
Completed – Did not contact the requester
Irrelevant Request
Under Investigation
Resolution Date
Type
Please Select -- Case Type --
Administrative
Legal
Proffesional
Name
Personal ID
Telephone
Email
Case Received Channel
Please Select -- Case Received Channel --
Tawasul
Social Media
Administration Office in Health Centers
Complaints Box
Other Channels
Case Description
<p>السلام عليكم و رحمه الله و بركاته ، أود أن أشكر وزيرة الصحة و الطاقم الطبي و الموظفين حيث لدي شكوى على دكتورة في مركز المحرق الصحي ( الشمالي ) ، لدي موعد مع الدكتورة و ذهبت قبل الموعد بفترة ، فكانت الدكتورة داخل الغرفة و عندما أردت أن ادخل الغرفة ، استأذنت قبل الدخول و لكنها كانت مشغوله بالهاتف و رفعت اصابعها لي بـ ( لا ) ، واحترمت حركتها و لكن اسلوبها لي كان غير لائق ، مع ذلك ارفعت صوتها علي وجهت الكلام لي بأن ليس هناك مواعيد لي خاصة بي، مع أني موعدي الساعة ٣. حتى لو كانت لديها فترة استراحة لابد بأن تخبرني بذلك بطريقة محترمة و لائقة ، للعلم اني استاذنت للدخول و عندما رأيت أسلوبها في الكلام معي حز في نفسي بأنها دكتورة و لديها القسم و مسؤولياتها بأن تعالج المرضى ، لذلك ذهبت إلى الاستقبال و ألغيت موعدي، و انا في حيرة شديدة و زعل شديد. هل توافقون على أسلوبها لو انتم كنتم مكاني ؟ و انا على يقين بأنكم سوف تنظرون إلى ما حدث لي من قبل الدكتورة. الله يعطيكم العافية ، لكم جزيل</p>
Rich Text Editor, Body
Editor toolbars
Basic Styles
Bold
Links
Link
Unlink
Paragraph
Insert/Remove Numbered List
Insert/Remove Bulleted List
Block Quote
Insert
Table
Insert Horizontal Line
Styles
Format
Format
Press ALT 0 for help
◢
Elements path
Category
Please Select -- Case Category --
Complaint
Enquiry
Suggestion
Appreciation
Sub Category
Loading...
-- Please select Sub Category --
Behavioral
Clinical Management (Treatment)
Facilities and Services
Appointments
Drugs Availability
Waiting Period
Policy & Procedure
Service Quality
Workforce Shortage
Administrative - Other
Administrative – behavioral and Communication
Administrative - equipment and furniture
Administrative – Queuing machine
Administrative – new service
Administrative – Medical equipment
Administrative – Capacity
Administrative - policy, procedures, regulations and work legislations
Administrative – Drugs Availability
Administrative – waiting time
Administrative – Drugs delivery
Administrative – workforce
Administrative – guidance signs and organizing
Administrative – Aid and Assistance
Administrative - medical supplies
Administrative - appointments
Administrative - Parking
Administrative – hygiene and cleanliness
Administrative - Recruitment and Appointment
Administrative - employee salaries and benefits
Administrative - Personnel Affairs
Administrative – communication and answering telecommunication machines
Administrative – eservices and informatics
Administrative – Airconditioning
Professional – case complications due wrong treatment or neglection
Professional –treatment efficiency and effectiveness
Professional- breaching privacy and confidentiality.
Professional- diagnosis.
Professional- mistaken drug dispensing.
Professional- Laboratory Results.
Professional- Drugs Validity- expired
Professional- others
Professional- Infection Control measures
Legal- verbal or physical violation
Legal- behavioral
Legal- others
Section
Please Select -- Concerned Section --
Administration
Reception
Oral and Dental
Radiology
Doctors
Social Worker
Nursing
Care Unit
Medical Records
Pharmacy
Physiotherapy
Laboratory
Mother and Child Care
Priority
Please Select -- Priority --
High
Medium
Low
Admin Comments
<p>تم التواصل عن مضمون الشكوى مع العميلة مريم مقدمة الشكوى التي بينت بأنها توجهت لعيادة الدكتورة المعنية بالشكوى على حسب الموعد المحجوز لها وقد وصلت قبل الموعد وليست على دراية بدقة وقت الموعد وكانت الطبيبة قادمة تمشي في الممر وكانت تتحدث في هاتفها و دخلت الغرفة و هي تتكلم بالهاتف و سألتها إذا كان اسمها مسجل عند الطبيبة و عن موعد الفحص و قالت لها الطبيبة بصوت عالي لا sorry انا ما عندي مواعيد الحين و كانت تحرك بيدها مما اثار استياء المريضة.</p> <p>كما تم التواصل ومخاطبة الطبيبة المعنية عن مضمون الشكوي التي وضحت إنه كان لديها ظروف خاصة و لم تكن تقصد ان تعلي صوتها على المريضة و انما كانت توضح لها بأنه لم يكن لديها مواعيد متأخرة حتى هذه اللحظة كما تم التنبية و التوضيح للطبيبة بأهمية استخدام الأسلوب اللائق في مخاطبة المراجعين و ضبط النفس خاصة في الفترة الحالية التي نمر بها و مع زيادة أعداد المراجعين و ضغوطات العمل فمن المهم ضبط النفس و سعة الصدر و طولة البال.</p> <p>كما تم التوضيح للمريضة بأهمية التوجه لقسم السجلات اول دخولها إلى المركز لمعرفة موعد المراجعة خاصة إذا لم تكن متأكدة من وقت الاستشارة والانتظار في قاعة الانتظار حتى يتم استدعائها من قبل الطبيبة.</p> <p>وتم رفع الرد للمريضة مقدمة الشكوى التي شكرت سرعة الرد وأخذ الإجراء اللازم وجهود الموظفين المعنيين</p>
Rich Text Editor, Comments
Editor toolbars
Basic Styles
Bold
Links
Link
Unlink
Paragraph
Insert/Remove Numbered List
Insert/Remove Bulleted List
Block Quote
Insert
Table
Insert Horizontal Line
Styles
Format
Format
Press ALT 0 for help
◢
Elements path
Back
Delete