Toggle navigation
Primary Health Dashboard
Log in
Register
Dashboard
Home
Dashboard
Cases
Edit
Edit Case
Reference No
23-03-82855
Issue Date
09/03/2023
Created By
HUSAIN ALI SHAALAN
Last Update
13/03/2023
Updated By
HUSAIN ALI SHAALAN
Status
Please Select -- Status --
Completed – Contacted the requester
Completed – Did not contact the requester
Irrelevant Request
Under Investigation
Resolution Date
Type
Please Select -- Case Type --
Administrative
Legal
Proffesional
Name
Personal ID
Telephone
Email
Case Received Channel
Please Select -- Case Received Channel --
Tawasul
Social Media
Administration Office in Health Centers
Complaints Box
Other Channels
Case Description
<p style="direction: rtl;">السادة الافاضل/ مراكز الرعاية الأولية المحترمين</p> <p style="direction: rtl;"> </p> <p style="direction: rtl;">تحية طيبة وبعد،،</p> <p style="direction: rtl;"> </p> <p style="direction: rtl;">تلقينا اتصال هاتفي من المواطنة سعاد طرادة (33466402) حيث تعرض زوجها لوعكة صحية مفاجأة يوم امس وتوجهت به لمركز محمد كانو(دوار 17) كونه الأقرب لعنوان زوجته الثانية حيث ان للمريض زوجتين الأول في باربار والثانية في كرباباد وتفاجأت برفض علاجه في البداية وبعد ان أوضحت لهم ان حالته طارئة تم قبول حالته واخذ التحاليل اللازمة وعمل اللازم له وفي اليوم الثاني ذهبت للمركز لأخذ موعد والاطلاع على نتائج التحاليل الا ان تم رفض طلبها كونه غير تابع للمركز فتوجهت للطبية زهرة الجفيري كونها من تابعت حالة في اليوم السابق الا انها أيضا رفضت التعاون معها واطلاعها على النتائج فأخبرتها ان نزلت الحصى من كليته فما العمل فواصلت على رايها ولم توجيهها كطبية او ترشدها بطريقة العناية بالمريض لحين الحصول على العلاج كحالة إنسانية قبل ان تكون طبية.</p> <p style="direction: rtl;"> </p> <p style="direction: rtl;">اسم المريض: شاكر علي حسن</p> <p style="direction: rtl;">الرقم الشخصي : 790906724</p> <p style="direction: rtl;"> </p> <p style="direction: rtl;"> </p> <p style="direction: rtl;">تحياتي</p>
Rich Text Editor, Body
Editor toolbars
Basic Styles
Bold
Links
Link
Unlink
Paragraph
Insert/Remove Numbered List
Insert/Remove Bulleted List
Block Quote
Insert
Table
Insert Horizontal Line
Styles
Format
Format
Press ALT 0 for help
◢
Elements path
Category
Please Select -- Case Category --
Complaint
Enquiry
Suggestion
Appreciation
Sub Category
Loading...
-- Please select Sub Category --
Behavioral
Clinical Management (Treatment)
Facilities and Services
Appointments
Drugs Availability
Waiting Period
Policy & Procedure
Service Quality
Workforce Shortage
Administrative - Other
Administrative – behavioral and Communication
Administrative - equipment and furniture
Administrative – Queuing machine
Administrative – new service
Administrative – Medical equipment
Administrative – Capacity
Administrative - policy, procedures, regulations and work legislations
Administrative – Drugs Availability
Administrative – waiting time
Administrative – Drugs delivery
Administrative – workforce
Administrative – guidance signs and organizing
Administrative – Aid and Assistance
Administrative - medical supplies
Administrative - appointments
Administrative - Parking
Administrative – hygiene and cleanliness
Administrative - Recruitment and Appointment
Administrative - employee salaries and benefits
Administrative - Personnel Affairs
Administrative – communication and answering telecommunication machines
Administrative – eservices and informatics
Administrative – Airconditioning
Professional – case complications due wrong treatment or neglection
Professional –treatment efficiency and effectiveness
Professional- breaching privacy and confidentiality.
Professional- diagnosis.
Professional- mistaken drug dispensing.
Professional- Laboratory Results.
Professional- Drugs Validity- expired
Professional- others
Professional- Infection Control measures
Legal- verbal or physical violation
Legal- behavioral
Legal- others
Section
Please Select -- Concerned Section --
Administration
Reception
Oral and Dental
Radiology
Doctors
Social Worker
Nursing
Care Unit
Medical Records
Pharmacy
Physiotherapy
Laboratory
Mother and Child Care
Priority
Please Select -- Priority --
High
Medium
Low
Admin Comments
<p style="direction: rtl;">السلام عليكم</p> <p style="direction: rtl;"> </p> <p style="direction: rtl;">فيما يخص الشكوى المرفقة نفيدكم علما بأنه قد تم الاتصال بصاحبة الشكوى وأخذ التفاصيل منها حيث أوضحت بأنها قد حضرت للمركز برفقة زوجها (المريض المعني) وتم اخبارهم بأن عنوان سكنه لايتبع للمركز حيث أن المريض لديه أكثر من عنوان سكن وتم توجيههم لقسم التمريض لتصنيف الحالة.. تم تصنيف الحالة كحالة مستعجلة و تم معاينة المريض وفحصه و عمل التحاليل اللازمة له من قبل الطبيبة المعالجة.. في اليوم التالي حضرت الزوجة لمتابعة نتائج المريض دون حضوره فلم يتم تسجيل المريض كونه غير موجود.. توجهت الزوجة للطبيبة التي عالجته مسبقا لطلب النتائج منها أو حتى النصيحة فيما يخص حالة المريض فرفضت الطبيبىة ذلك كون المريض غير مسجل وغير موجود وطلبت منها التوجه لقسم التسجيل.. قام موظفوا قسم السجلات بتوجيهها الى أخذ موعد لخدمة التطبيب عن بعد عن طريق مركز الاتصال وفعلا قامت بأخذ موعد حيث تم الاتصال بالمريض من قبل أطباء التطبيب عن بعد ومتابعة النتائج من قبلهم.</p> <p style="direction: rtl;">تم الشرح للزوجة بأن متابعة نتائج التحاليل تكون في المركز التابع لعنوان المريض فقط كما تم توجيه الطبيبة لضرورة مراعاة التواصل الصحيح مع المرضى وذويهم لتجنب تكرار هذه المواقف مجددا.</p> <p style="direction: rtl;"> </p> <p style="direction: rtl;">هذا مالزم توضيحه مع جزيل الشكر</p> <p style="direction: rtl;"> </p> <p style="direction: rtl;">تحياتي</p>
Rich Text Editor, Comments
Editor toolbars
Basic Styles
Bold
Links
Link
Unlink
Paragraph
Insert/Remove Numbered List
Insert/Remove Bulleted List
Block Quote
Insert
Table
Insert Horizontal Line
Styles
Format
Format
Press ALT 0 for help
◢
Elements path
Back
Delete