Reference No | 19-11-75611 |
---|---|
Issue Date | 07/11/2019 - SHashim |
Last Update | 15/01/2020 - SHashim |
Health Center \ Section | Hamad Town Health Center \ Pharmacy |
Status | Completed – Contacted the requester |
Resolution Date | 11/7/2019 12:00:00 AM |
Type | Administrative |
Request Details | |
Name | شيرين محمد |
Personal ID | 820506613 |
Telephone | 39955528 |
Case Received Channel | Tawasul |
Case Description |
my mother is type 2 diabetes on reular oral medication . she was seen by hamad town health centre doctor and asked for blood investigation and follow up with results . she was seen by dr. sabreen on the 27th october 2019 and she started her on injection lantus at 10 pm daily fasting blood sugar for 3 days. when the patient ( my mother ) went to the pharmacy she she refused to supply her with the injection and oral medication. today when she went to receive it the pharmacist refused to supply it as the validity of the prescription is three days only !! thats was totally not my mother problem . they delay her treatment for 8 days and they refused to supply it in the end. and now she has to schedule another appointment to get new prescription which is a burden that a sick patient should not endure . incident happened on the 27th october 2019 at 3:15 pm. |
Admin Panel | |
Category | Complaint |
Sub Category | Facilities and Services |
Priority | Low |
Admin Comments |
السلام عليكم و رحمة الله تم الاتصال بإبنة المريضه ( مقدمة الشكوى ) لأخذ ملابسات الشكوى حيث ان المريضه حضرت بتاريخ 27 الى المركز الصحي تشكي ارتفاع السكر و تم تسجيل لها ابر سكر لمدة 3 ايام مع ملاحظة و تسجيل السكر خلال هذه المده و لكن عندما راجعت الصيدليه اخبرتها الموظفه على حد قولها بأن عليها مراجعة المركز بتاريخ 3 لاستلام الادويه المزمنه الشهريه
تم الاجتماع مع الموظفه المناوبه في ذلك اليوم من المحتمل ان المريضه قد وصلت للصيدليه قبل وصول وصفتها عبر الiseha الموظفه اوضحت ان لن تمر وصفه لديها قد سجل فيها ابر الانسولين لمدة 3 ايام خلال الفتره السابقه خصوصا ان جميع الموظفين في حال اضافة دواء جديد يتم صرفه بكميات معينه بحيث يتم توحيد موعد الاستلام بناءا على ذلك تم تنبيه الموظفه بالتروي و التواصل مع الطبيب للتحقق من عدم رغبته بتسجيل دواء معين قبل ترجيع المريض بحجة ان لا دواء له في السيستيم حسب ما ذكره المريض و مرافقه
تم التواصل مع الطبيبه المسؤوله و بعد عرض الحاله عليها تم الاتفاق معها بتسجيل ابر الانسولين مره اخرى ليتم مراجعة السكر بعد اخذ الدواء في الثلاثة الايام القادمه و مراجعة الطبيب بعد الإجازه ان شاء الله
تم الاتصال بإبنة المريضه مره اخرى و طلب منها مراجعة المركز لتسجيل الدواء لوالدتها و صرفه لها
تم صرف الابر للمريضه و في انتظار مراجعتها للطبيبه بعد اخذ الدواء
Best Regards , Zahra Mohamed HTHC pharmacy incharge
|