Reference No | 22-11-54024 |
---|---|
Issue Date | 20/11/2022 - Hanan Rashed |
Last Update | 22/11/2022 - Hanan Rashed |
Health Center \ Section | Yousif A. Rahman Engineer Health Center \ Doctors |
Status | Completed – Contacted the requester |
Resolution Date | 11/22/2022 12:00:00 AM |
Type | Administrative |
Request Details | |
Name | Husain Abdulkarim |
Personal ID | 820505846 |
Telephone | 97339424884 |
husn.aiad@gmail.com | |
Case Received Channel | Tawasul |
Case Description |
My Son went with his mum to Abdulrahman engineer health centre, with a fever of 39 degrees and the doctor didn't give him IV cause he need only 200ml and she waste the rest of the IV bottle. Doctor : it is a waste of 800ml and we need only 200ml for your son. So my son life is less important then the IV that she is care for? Doctor name is Nuha AlKhayat |
Admin Panel | |
Category | Complaint |
Sub Category | Clinical Management (Treatment) |
Priority | Low |
Admin Comments |
تم الاتصال بصاحب الشكوى بتاريخ 22 نوفمبر 2022 ظهرا والاستماع لتفاصيل الشكوى حيث بين ان ابنه تلقى العلاج من الطبيبة المعنية بالشكوى، ولكن شعر الاب بالاستياء من كلمة هدر الى المغذي الوريدي ولم يتم اعطاؤه المغذي. ولكنه تلقى بقية العلاج بالكامل كما ان ابنه بدأ بالتشافي بعدها.
كما تم التواصل مع الطبيبة المعنية بالشكوى والتي بينت حرصها على علاج جميع مرضاها على أتم وجه وانه بالتأكيد لن تتردد بكتابة المغذي للطفل في حال استدعت حالته الصحية ذلك الا ان حالة الطفل كانت مستقرة ولم يكن يتقيأ وإنها وصفت أدويه له تأخذ عن طريق الفم بعد المعاينة وتشخيص الحالة. وأضافت انه ربما أساءت توصيل معلومة سبب عدم حاجة الطفل للمغذي مما أدى لسوء الفهم.
تم اخبار صاحب الشكوى برد الطبيبة وقبل الاعتذار. |