Case Details

Reference No 23-03-39605
Issue Date 20/03/2023 - NMushaimea
Last Update 21/03/2023 - NMushaimea
Health Center \ Section Isa Town Health Center \ Mother and Child Care
Status Completed – Contacted the requester
Resolution Date 3/20/2023 12:00:00 AM
Type Administrative
Request Details
Name Ali Esbai
Personal ID 861109694
Telephone 36556605
Email ali.esbai@gmail.com
Case Received Channel Tawasul
Case Description

I have an appointment for my 4 month old son’s vaccination the instructed us to bring the baby fasting no feeding at all. We show up on time and have to take a number and wait in line for more than 20 minutes. The baby is hungry ,crying and in pain and we have to wait? why do they give us an appointment if they will not stick to it .Nobody even brother to register the baby poor planning poor management and terrible customer service at the Sanan  / Issa tone, health center.

Admin Panel
Category Complaint
Sub Category Facilities and Services
Priority Medium
Admin Comments

رداً على الشكوى اعلاه ;

إن موعد الطفل مسجل مسبقا على فحص ممرضة وطبيب و تم ارسال الأب لفتح الملف في النظام الالكتروني لكون الطفل لا يمتلك بطاقة سكانية فإن الطبيبة لا تستطيع فتح الملف ما لم يُفتح عند كاتبة الرعاية وقد يستغرق هذا الإجراء عدة دقائق .

بخصوص النقطة المذكورة بشأن توصية ولي الأمر بعدم إطعام الطفل نهائياً قبل التطعيم فإن مثل هذه التوصيات لا تُعطى نهائياً لولي الأمر من قبل ممرضات الرعاية;  وانما يتم نصحهم بإعطاء الحليب قبل فترة من التطعيم تجنباً لاستفراغ الطفل للتطعيم الفموي ( Rota Virus ) .

بالنسبة لنظام قسم الرعاية فهو نظام معتمد على حسب الوقت حيث يتم الاتصال لأولياء الأمور لتذكيرهم بالموعد والوقت ونصحهم بالقدوم قبل الموعد بثلاثين دقيقة وأخذ رقم من الجهاز لتنظيم حركة سير العيادة.

كما أن ممرضات قسم الرعاية يرحبون بأي استفسار أو مداخلة من قبل أولياء الأمور.

 

للتوضيح:

بخصوص هذا الطفل عندما تطرق الأب أثناء أخذ القياسات مع الممرضة بعدم إعطاء الحليب بتاتا، قامت بنصحه فورا بإعطاء الحليب ولكن ليس لحد التخمة

Edit Back