Toggle navigation
Primary Health Dashboard
Log in
Register
Dashboard
Home
Dashboard
Cases
Edit
Edit Case
Reference No
23-02-68117
Issue Date
31/01/2023
Created By
HUSAIN ALI SHAALAN
Last Update
02/02/2023
Updated By
HUSAIN ALI SHAALAN
Status
Please Select -- Status --
Completed – Contacted the requester
Completed – Did not contact the requester
Irrelevant Request
Under Investigation
Resolution Date
Type
Please Select -- Case Type --
Administrative
Legal
Proffesional
Name
Personal ID
Telephone
Email
Case Received Channel
Please Select -- Case Received Channel --
Tawasul
Social Media
Administration Office in Health Centers
Complaints Box
Other Channels
Case Description
<p>السادة الافاضل/ مراكز الرعاية الأولية المحترمون</p> <p> </p> <p>تلقينا اتصال هاتفي قبل قليل من احدى المواطنات تشكو من الطاقم الطبي العاملين في قسم الرعاية في مركز محمد جاسم كانو في مدينة حمد دوار 17 ، حيث كان لديها موعد لتطعيم ابنتها مريم حسين (تطعيم الثلاث سنوات) والتي تحمل رقم شخصي 200177222 في الامس الاثنين الموافق 23 يناير 2023 في تمام الساعة العاشرة صباحا ، وحضرت للمركز قبل موعدها بعشر دقائق، وانتظرت قرابة الساعة الكاملة وهي تنتظر ولكن لا يوجد احد ، فقط هناك ممرضة واحدة تمشي المراجعين الذين لا يستعدي وضعهم لاستشارة الطبيب، ولما سالت عن الطبيبة حيث ابنتها يتوجب عليها الدخول عليها قبل اخذها لجرعة التطعيم ، فاخبروها ان الجميع في استراحة ، وهنا تسال هل من المعقول ان يكون جميع الموظفين في استراحة في نفس الوقت ، مما يعطل سير العمل والتأخير وطول الانتظار ، وعلى حد قولها انها ليست المرة الاولى ، وبناء عليه تقدمت بهذه الشكوى تطلب التواصل معها بصورة عاجلة.</p> <p>ملاحظة:</p> <p>المواطنة المشتكية / عايشه أحمد – رقم التواصل 32229966</p> <p> </p> <p>تحياتي</p> <p>عبير الهلالي</p> <p>مكتب شكاوى المرضى</p> <p style="direction: rtl;">تحويل -</p>
Rich Text Editor, Body
Editor toolbars
Basic Styles
Bold
Links
Link
Unlink
Paragraph
Insert/Remove Numbered List
Insert/Remove Bulleted List
Block Quote
Insert
Table
Insert Horizontal Line
Styles
Format
Format
Press ALT 0 for help
◢
Elements path
Category
Please Select -- Case Category --
Complaint
Enquiry
Suggestion
Appreciation
Sub Category
Loading...
-- Please select Sub Category --
Behavioral
Clinical Management (Treatment)
Facilities and Services
Appointments
Drugs Availability
Waiting Period
Policy & Procedure
Service Quality
Workforce Shortage
Administrative - Other
Administrative – behavioral and Communication
Administrative - equipment and furniture
Administrative – Queuing machine
Administrative – new service
Administrative – Medical equipment
Administrative – Capacity
Administrative - policy, procedures, regulations and work legislations
Administrative – Drugs Availability
Administrative – waiting time
Administrative – Drugs delivery
Administrative – workforce
Administrative – guidance signs and organizing
Administrative – Aid and Assistance
Administrative - medical supplies
Administrative - appointments
Administrative - Parking
Administrative – hygiene and cleanliness
Administrative - Recruitment and Appointment
Administrative - employee salaries and benefits
Administrative - Personnel Affairs
Administrative – communication and answering telecommunication machines
Administrative – eservices and informatics
Administrative – Airconditioning
Professional – case complications due wrong treatment or neglection
Professional –treatment efficiency and effectiveness
Professional- breaching privacy and confidentiality.
Professional- diagnosis.
Professional- mistaken drug dispensing.
Professional- Laboratory Results.
Professional- Drugs Validity- expired
Professional- others
Professional- Infection Control measures
Legal- verbal or physical violation
Legal- behavioral
Legal- others
Section
Please Select -- Concerned Section --
Administration
Reception
Oral and Dental
Radiology
Doctors
Social Worker
Nursing
Care Unit
Medical Records
Pharmacy
Physiotherapy
Laboratory
Mother and Child Care
Priority
Please Select -- Priority --
High
Medium
Low
Admin Comments
<p>السلام عليكم</p> <p>بخصوص الشكوى الواردة من المراجعة تم التواصل معها وتبين أن والدة الطلفلة حضرت الى القسم وتم ارسالها الى المختبر من قبل مساعد الخدمات لعمل التحليل تفاديا للتأخير وعندما حضرت الى القسم تم أخذ القياسات للطفلة الساعة 10:41 ص وارسلت الى قسم السجلات لتثبيت الموعد وتم تثبيته من قبل الكاتب الساعة 10:43 ص وعندما حضرت لموعدها على الطبيبة اخبرتها الممرضة بأن الطبيبة في استراحتها وسوف تحضر بعد قليل وعندما حضرت الطبيبة عاينت الطفلة وارسلتها للتطعيم في الساعة 11:06 . وعند سؤالها كيف تكتب في شكواها بأن هناك ممرضة واحدة فقط قالت بأنني رأيت ممرضة واحدة فقط والجميع كان في وقت الاستراحة . تم ارسال مايثبت بأن الممرضات كن موجودات وقت حضورها . وأن ممرضة أخرى تشغل عيادة أخرى للفحص النسائي وأخرى في استراحتها وبقيت ممرضاتان بالقسم . وعند سؤالها ان كانت تعرضت للموقف هذا من قبل قالت بأنها لم تخبر الموظفة التي أخذت منها المعلومات بهذا الكلام. وقالت(أول مرة يصير لي هالموقف). وعليه أخبرتها بأن يتوجب عليها التأكد قبل الحكم على المواقف.</p> <p>مرفق لكم مايثب صحة ماتم الرد عليه</p> <p>هذا مالزم</p> <p>مسؤولة قسم الرعاية</p> <p>فاطمة جعفر حبيب</p>
Rich Text Editor, Comments
Editor toolbars
Basic Styles
Bold
Links
Link
Unlink
Paragraph
Insert/Remove Numbered List
Insert/Remove Bulleted List
Block Quote
Insert
Table
Insert Horizontal Line
Styles
Format
Format
Press ALT 0 for help
◢
Elements path
Back
Delete